ZDRAVÉ RECEPTY: Máte radi ochutenú mliečnu ryžu, a ešte radšej si ju kupujete v obchode? Vyskúšajte pre zmenu domácu variantu s obsahom čerstvého ovocia, strúhaného kokosu a nesladeného ovseného mlieka. Takto pripravená ryžová kaša je nielen chutná ale aj zdravá. 

Ryžová kaša s kokosom, jablkom a hroznom

Doba prípravy: cca 35 – 40 minút

Množstvo ingrediencií: 2 – 3 osoby

Ingrediencie:

ovsené mlieko

  • 1/3 šálky celozrnnej ryže guľatej
  • 1/8 ČL soli
  • 3 PL kokosového cukru, stevie alebo javorového sirupu
  • 1/4 ČL mletej škorice
  • 1/2 bourbon vanilky
  • strúhaný kokos, zelené jablko a hrozno

Postup prípravy:

  • Do hrnca dáme mlieko, ryžu, soľ a zmes premiešame
  • Privedieme k bodu varu, následne znížime teplotu varenia na stredný stupeň a za občasného miešania varíme do mäkka
  • Keď je ryža uvarená, vanilkový struk pozdĺžne prerežeme, lyžičkou vydlabeme čerstvú vanilku a pridáme do ryže
  • Ďalej pridáme cukor, škoricu a miešame cca 5 minút, kým sa nám všetky ingrediencie nespoja a kaša nezhustne
  • Uvarenú kašu odstavíme z ohňa, necháme vychladnúť a následne odstáť v chladničke min. 1 hodinu, prípadne cez noc
  • Pred konzumáciou pridáme čerstvé ovocie a kokos

Viac informácií o liečivých účinkoch ovsa sa dozviete v našom článku: ovos – liečivé účinky. Prajeme vám dobrú chuť a veríme, že vám naša ryžová kaša s kokosom, jablkom a hroznom budú chutiť.